(DISTANCES LĪGUMS)


Šajā Interneta veikalā (www.gramatas.lu.lv) piedāvāto preču PĀRDEVĒJS, LU Akadēmiskais apgāds (Latvijas Universitāte, reģ. Nr. 90000076669), adrese: Rīga, Aspazijas bulv. 5-132, Latvija, LV-1050, kontaktinformācija: +371 29333919, gramatas.lu@lu.lv, no vienas puses, turpmāk saukts PĀRDEVĒJS, un persona, kura veic pasūtījumu, turpmāk saukta PIRCĒJS, no otras puses, noslēdz šādu Distances Līgumu:

 

1.    VISPĀRĪGIE NOTEIKUMI

1.1. DISTANCES LĪGUMS stājas spēkā, PIRCĒJAM veicot pasūtījumu Interneta veikalā (www.gramatas.lu.lv). Preces pasūtīšana uzskatāma par PIRCĒJA pilnvērtīgu apstiprinājumu darījumam/pasūtījumam slēgt šo DISTANCES LĪGUMU par pasūtītās preces piegādi un par PIRCĒJA piekrišanu iegādāties pasūtīto preci par norādīto cenu.

1.2. DISTANCES LĪGUMS neattiecas uz PIRCĒJA pirkumiem citos veidos – PĀRDEVĒJA mazumtirdzniecības veikalā, pasūtījuma veikšanā citos veidos u.c.

1.3. PIRCĒJS pasūta, pērk un apmaksā, bet PĀRDEVĒJS pārdod un piegādā grāmatas un žurnālus (turpmāk tekstā – PRECES) pēc visiem vietnē www.gramatas.lu.lv minētajiem noteikumiem un DISTANCES LĪGUMA.

 

2.    PIEGĀDES NOTEIKUMI

2.1. Sūtījumus Latvijā PĀRDEVĒJS piedāvā saņemt kādā no trim piegādes variantiem:

    2.1.1. kādā no Omniva pakomātiem visā Latvijā. Visiem sūtījumiem uz Omniva pakomātiem Latvijā cena ir 3,50 EUR. Cena par piegādi nemainās neatkarīgi no pirkuma apjoma. Piegādes laiks: 3–5 darba dienas;

    2.1.2. kādā no DPD pick-up punktiem visā Latvijā. Visiem sūtījumiem uz DPD Pick-up punktiem Latvijā cena ir 4,00 EUR. Cena par piegādi nemainās neatkarīgi no pirkuma apjoma. Piegādes laiks: 3–5 darba dienas;

    2.1.3. ar Latvijas Pasta starpniecību. Izvēloties Latvijas Pastu, jāsazinās ar mums: gramatas.lu@lu.lv; +371 29333919. Piegādes laiks un izmaksas ir atkarīgas no piegādes adreses un sūtījuma svara. Precīzas izmaksas par sūtījuma saņemšanu tiks norādītas pie pasūtījuma noformēšanas.

2.2. Ārpus Latvijas. Par Sūtījumiem ārpus Latvijas jāsazinās ar mums: gramatas.lu@lu.lv; +371 29333919, Piegādes laiks un izmaksas ir atkarīgas no piegādes adreses un sūtījuma svara. Precīzas izmaksas par sūtījuma saņemšanu tiks norādītas pie pasūtījuma noformēšanas.

2.3. Visi veiktie pirkumi internetveikalā tiek komplektēti un nosūtīti nākamajā darba dienā pēc to veikšanas. Gadījumā ja kādu tehnisku iemelsu dēļ pasūtījuma izpilde kavēsies, PĀRDEVĒJS par to informēs PIRCĒJU rakstiski, norādītajā e-pasta adresē.

 

3.    PIRKUMA VEIKŠANAS KĀRTĪBA

3.1. Izvēlieties preci. Kad tas izdarīts, spiediet "Pievienot Grozam", kas to automātiski pievienos PIRCĒJA iepirkuma grozam.

3.2. Noformējiet pasūtījumu. Dodieties uz sadaļu “Iepirkumu grozs”, rūpīgi izlasiet visu informāciju par sevis izvēlēto preci un aizpildiet obligātos laukus, kā arī pārskatiet izvēlētās preces un to daudzumu.

3.3. Turpiniet: uz apmaksu.

3.4. Spiediet "Turpināt noformēt pirkumu". Atvērsies vairāki lauki, kuros PIRCĒJAM jāievada nepieciešamie dati, lai PĀRDEVĒJS var sazināties ar PIRCĒJU, saistībā ar veikto pirkumu, izsūtīt pirkumu apstiprinošu rēķinu, kā arī veikt piegādi uz PIRCĒJA norādīto adresi. Ja PIRCĒJU apmierina veiktais pasūtījums, jāizvēlas vienu no metodēm, kā apmaksāt savu pirkumu un jāspiež “SAMAKSĀT”. Jums ir jāizvēlas viena no pieejamajām bankām un jānospiež “MAKSĀT“.

3.5. Apmaksu nevar veikt, kamēr PIRCĒJS neapstiprina, ka piekrīt šī Līguma noteikumiem (pēc šī Līguma izlasīšanas interneta vietnē, ieliekot atzīmi pie apliecinājuma “Esmu iepazinies un piekrītu Distances līgumam”).

3.6. Pēc veiksmīgas apmaksas veikšanas PIRCĒJS saņems uz savu norādīto e-pastu vēstuli ar pasūtījuma apstiprinājumu (e-pasts atnāk dažu minūšu laikā). Šajā e-pastā būs precizēti pasūtīto preču nosaukumi un to skaits. Gadījumā, ja PIRCĒJS pasūtījuma apstiprinājuma e-pastu nesaņem, tas nozīmē, ka apmaksa nav notikusi. Šajā gadījumā iesakām vēlreiz pārliecināties par visu prasīto darbību precīzu veikšanu un atkārtot pirkumu.

3.7. Pēc pasūtījuma apstiprinājuma e-pasta saņemšanas, 1–2 darba dienu laikā PIRCĒJS saņems pasūtījuma izpildes e-pastu, kas informēs, ka preces ir sakomplektētas un nodotas piegādātājam piegādei.

3.8. Jautājumu vai neskaidrību gadījumos, lūdzam rakstīt uz e-pastu: gramatas.lu.lv vai zvanīt: +371 29333919

 

4. NORĒĶINU VALŪTA

Norēķinu valūta vietnē www.gramatas.lu.lv ir eiro (EUR).

 

5.    APMAKSAS KĀRTĪBA

5.1. PĀRDEVĒJS piedāvā veikt apmaksu, izmantojot Neopay sistēmu – maksājumu iniciēšanas pakalpojumu “Neopay” (turpmāk – NEO Finance).

    5.1.1. PIRCĒJS, iniciējot maksājuma uzdevuma no sava esošā maksājuma konta, tā izpildei iesniedz NEO Finance izveidotajā drošajā MIP vidē (mājas lapā) savus elektronisko banku pakalpojumu datus, kurus ievada NEO Finance sistēmā iesniegtajos noteiktajos informācijas laukos.

    5.1.2. Izmantojot PIRCĒJA iesniegtos elektronisko banku pakalpojumu datus, NEO Finance sistēma automātiski pieslēdzas pie PIRCĒJA elektroniskajiem banku pakalpojumiem, iniciējot maksājuma uzdevumu. Izpildot šo funkciju, NEO Finance nevāc, neapkopo un neglāba PIRCĒJA iesniegtos elektronisko banku pakalpojumu datus (personalizētas drošības pazīmes), bet gala datu saņēmējs ir PIRCĒJA norādītais maksājuma saņēmējs. Informācija, kura tiek izmantota, pieslēdzoties pie PIRCĒJA elektroniskajiem banku pakalpojumiem (piem., klienta atpazīšanas kods, parole, ģeneratora kods, paroļu karšu kodi), tiek šifrēta un tiek izmantota tikai vienreizējai maksājuma uzdevuma iniciēšanai un vienas sesijas laikā, sesija tiek uzturēta tikmēr, kamēr tiek sagaidīts parakstītais maksājuma apstiprinājums no MPS.

5.2. Ja PĀRDEVĒJS nevar izpildīt grāmatu pasūtījumu tādēļ, ka attiecīgās grāmatas nav pieejamas, PĀRDEVĒJS par to informē PIRCĒJU un atmaksā tam visu veikto iemaksu par grāmatām un to piegādi ne vēlāk kā 30 kalendāra dienu laikā no dienas, kad PĀRDEVĒJS saņēmis attiecīgo Pasūtījumu.

 

6.    ATTEIKUMA TIESĪBAS

6.1. Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu PIRCĒJS kā patērētājs var izmantot atteikuma tiesības un vienpusēji atkāpties no distances līguma, neminot iemeslu, 14 (četrpadsmit) dienu laikā un atgriezt PĀRDEVĒJAM e-veikalā www.gramatas.lu.lv iegādāto preci. Atteikuma tiesību izmantošanas termiņu skaita no dienas, kad PIRCĒJS ir saņēmis preci vai preces (preču) daļu (gadījumos, kas pasūtījums tika izpildīts daļēji).

6.2. Atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 12. panta vienpadsmitajai daļai PIRCĒJS kā patērētājs ir atbildīgs par preces kvalitātes un drošuma saglabāšanu atteikuma tiesību realizēšanas termiņā. PĀRDEVĒJS patur tiesības PIRCĒJAM atteikt izmantot atteikuma tiesības vai ieturēt kompensācijas maksu gadījumā, ja prece ir bojāta, lietošanas laikā nevērīgi izturoties pret preci vai neievērojot instrukcijas norādījumus, ja ir nozaudēts preces oriģinālais iepakojums vai ja tās iepakojums ir būtiski bojāts, kā rezultātā ir bojāta arī prece.

6.3. Lai izmantotu atteikuma tiesības, PIRCĒJAM ar nepārprotamu paziņojumu (piemēram, pa pastu nosūtītu vēstuli vai e-pastu) ir jāinformē PĀRDEVĒJS, korespondences adrese: Aspazijas bulvāris 5-132, Rīga, LV-1050, e-pasta adrese: gramatas.lu.lv, par lēmumu atteikties no šī līguma.

6.4. Lai atteikuma tiesību termiņš būtu ievērots, pietiek, ja savu paziņojumu par atteikumu tiesību izmantošanu PIRCĒJS nosūtīs pirms atteikuma tiesību termiņa beigām.

6.5. PIRCĒJS nosūta preci atpakaļ PĀRDEVĒJAM vai nodod to PĀRDEVĒJAM vai viņa pilnvarotai personai bez nepamatotas kavēšanās, bet ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit) dienu laikā pēc tam, kad nosūtījis pārdevējam atteikuma veidlapu vai paziņojumu par atteikuma tiesību izmantošanu. Termiņš ir ievērots, ja prece nosūtīta atpakaļ pirms 14 (četrpadsmit) dienu termiņa beigām.

 

7.    DATU APSTRĀDE

Ievadot nepieciešamo informāciju pasūtījuma noformēšanas laikā, PIRCĒJS apliecina, ka ir iepazinies ar PĀRDEVĒJA Privātuma politiku un piekrīt, ka viņa sniegtie dati tiek izmantoti, lai PĀRDEVĒJS varētu pieņemt PIRCĒJA pasūtījumu un veikt preču piegādi saskaņā ar Latvijas Republikas likumdošanas prasībām. Ievadot informāciju, PIRCĒJS piekrīt, ka tam uz norādīto e-pastu tiks izsūtīti paziņojumi, kas saistīti ar PIRCĒJA pasūtījuma apstrādi. PĀRDEVĒJS apzinās un ievēros visus drošības pasākumus, kas saistīti ar datu pārsūtīšanu vai izmantošanu šī pasūtījuma apstrādē.

 

8.    PREČU ATGRIEŠANA

8.1. Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu PIRCĒJS var izmantot atteikuma tiesības un vienpusēji atkāpties no distances līguma 14 (četrpadsmit) dienu laikā un atgriezt internetveikalā iegādāto preci.

8.2. Atteikuma tiesību izmantošanas termiņu skaita no dienas, kad PIRCĒJS ir saņēmis preci vai preces (preču) daļu (gadījumos, kad pasūtījums tika izpildīts daļēji).

8.3. Lai izmantotu atteikuma tiesības, PIRCĒJAM ar nepārprotamu paziņojumu (piemēram, pa pastu nosūtītu vēstuli vai e-pastu gramatas.lu.lv) ir jāinformē PĀRDEVĒJS par lēmumu atteikties no šī līguma. Pircējs var nosūtīt PĀRDEVĒJAM nepārprotamu brīvas formas paziņojumu par vēlēšanos atteikties no Pakalpojuma, norādot vārdu, uzvārdu, e-pasta adresi un deklarēto dzīvesvietas adresi.

8.4. Atteikuma tiesību izmantošanas gadījumā PIRCĒJS sedz ar preces atpakaļ atdošanu saistītās izmaksas.

8.5. Ja PIRCĒJS izmanto atteikuma tiesības savlaicīgi, šis Līgums tiek izbeigts un PĀRDEVĒJS atmaksā PIRCĒJAM no viņa saņemtos maksājumus ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit) dienu laikā no dienas, kad PĀRDEVĒJS ticis informēts par lēmumu atteikties no Līguma. Atmaksa tiek veikta, izmantojot tādu pašu maksāšanas līdzekli, kādu PIRCĒJS izmantojis sākotnējam darījumam, ja vien PIRCĒJS nav skaidri paudis vēlmi to darīt citādi un ir pilnībā norādījis atmaksas rekvizītus. PĀRDEVĒJS neatbild par PIRCĒJA iesniegto rekvizītu kļūdām vai neatbilstību PIRCĒJA datiem.

8.6. PĀRDEVĒJS, saņemot atteikuma pieteikumu, nekavējoties paziņo PIRCĒJAM par tā saņemšanu, nosūtot paziņojumu uz PIRCĒJA atteikuma veidlapā vai brīvas formas paziņojumā norādīto e-pasta adresi.

8.7. PIRCĒJS var iepazīties ar papildu informāciju par atteikuma tiesību īstenošanu Patērētāju tiesību aizsardzības centra mājaslapā: http://www.ptac.gov.lv.

 

9.    PRETENZIJU IZSKATĪŠANAS KĀRTĪBA

9.1. Pretenzijas PĀRDEVĒJAM drīkst izteikt tikai PIRCĒJI, kuri ir uzsākuši un veikuši pirkuma noformēšanu vai veikuši pirkuma apmaksu PĀRDEVĒJAM. Personas, kuras apmeklē Interneta vietni, bet nav veikušas pirkumu, var sniegt tikai ierosinājumus, rakstot uz e-pastu: gramatas.lu.lv.

9.2. Gadījumā, ja PIRCĒJAM ir pretenzijas par preces kvalitāti, PIRCĒJAM ir jāvēršas pie PĀRDEVĒJA ar attiecīgu rakstiski noformētu iesniegumu, to nosūtot ar ierakstītu vēstuli uz PĀRDEVĒJA juridisko adresi vai e-pasta adresi un pretenziju parakstot ar elektronisko parakstu.

9.3. PĀRDEVĒJS 10 (desmit) dienu laikā izskata saņemto pretenziju un gadījumā, ja PĀRDEVĒJS atzīst pretenziju par pamatotu, PĀRDEVĒJS 1 (viena) mēneša laikā no minētās pretenzijas saņemšanas dienas veic visas nepieciešamās darbības, lai PIRCĒJA pretenzijā minētos iebildumus novērstu.

9.4. PĀRDEVĒJS atbild arī uz neparakstītu iesniegumu pēc būtības (piemēram, e-pasta formā vai telefoniski), taču šādā gadījumā netiek izsniegti personas dati, netiek noformēts pieteikums maksas atmaksai, kā arī netiek realizētas atteikuma tiesības vai citi personīgi risināmi jautājumi.

 

10.    ATBILDĪBA UN STRĪDU IZŠĶIRŠANA

10.1. Pusēm izmantojot elektronisko sakaru līdzekļus, PĀRDEVĒJS nav atbildīgs par zaudējumiem, kas radušies PIRCĒJAM, pasta, elektronisko vai citu sakaru līdzekļu, kā arī tehnisko iekārtu, kas nodrošina attiecīgos PĀRDEVĒJA pakalpojumus, lietošanas traucējumu rezultātā.

10.2. Pārdevējs neatbild un negarantē par preču atbilstību jebkādām PIRCĒJA subjektīvajām vēlmēm vai izmantošanas mērķiem. PĀRDEVĒJS neatbild, ja PIRCĒJS savas tiesības neizmanto vai izmanto neatbilstoši.

10.3. Puses atbild viena otrai par tiešajiem zaudējumiem, kas radušies otrai Pusei vainīgās Puses ļaunprātības vai rupjas neuzmanības dēļ. Zaudējumu esamība jāpierāda Pusei, kura pieprasa tos atlīdzināt. Visos gadījumos PĀRDEVĒJA atbildība nepārsniedz PIRCĒJA samaksāto naudas summu PĀRDEVĒJAM konkrētās preces iegādes ietvaros.
10.4. Visus strīdus, kas rodas DISTANCES LĪGUMA izpildes laikā, Puses risina, abpusēji vienojoties. Ja vienošanos nav iespējams panākt, strīds tiek risināts Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

 

11.    Informācija par PĀRDEVĒJU

PĀRDEVĒJS ir LU Akadēmiskais apgāds, juridiskā adrese: Raiņa bulvāris 19, Rīga, LV-1586; faktiskā adrese: Aspazijas bulvāris 5, Rīga, LV-1050, reģistrācijas numurs: 90000076669. Tālruņa numurs saziņai: +371 29333919, elektroniskā pasta adrese: gramatas.lu@lu.lv


12.    Informācija par PIRCĒJU

PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kas iepērkas www.gramatas.lu.lv.